-->

Monday, August 24, 2009

ေၾကျငာခ်က္မ်ား၊ေျပာခြင့္ရွိသူတို႕ေျပာစကားမ်ားမွသိရွိရေသာNLD ၏ ႏိုင္ငံေရးလမ္းစဥ္

ယေန႕ထက္တုိင္ေအာင္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး ေရး ကုိ အစဥ္တစိုက္ ဆုပ္ကိုင္ေတာငး္ဆိုဆဲျဖစ္သည္။

ညႊန္း-၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၈-၂၉) ရက္ေန႕မ်ားတြင္၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဗဟုိအလုပ္အမႈ ေဆာင္ အဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းစည္းရုံးေရးအဖြဲ႕မ်ားမွကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ ေတြ႕ဆုံညွိႏႈိင္းအစည္းအေ၀းပြဲသို႕တင္သြင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးအစီရင္ခံစာ

အႏွစ္ခ်ဳပ္-

အဆုံးအျဖတ္ေပးႏိုင္မည့္သက္ဆိုင္သူမ်ားပါ၀င္ေသာႀကိဳတင္စည္းကမ္းသတ္မွတ္မထားသည့္ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးပြဲကိုအျပန္အလွန္ယုံၾကည္ေလးစားမႈႏွင့္အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကိုအေျခခံ၍အျမန္ဆုံးက်င္းပရန္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားကို ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႕ရွိရသည္။

ညႊန္း-၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၈-၂၉) ရက္ေန႕မ်ားတြင္၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဗဟုိအလုပ္အမႈ ေဆာင္ အဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္နယ္ႏွင့္တုိင္းစည္းရုံးေရးအဖြဲ႕မ်ားမွကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၊ ေတြ႕ဆုံညွိႏႈိင္းအစည္းအေ၀းပြဲသို႕တင္သြင္းသည့္ ႏိုင္ငံေရးအစီရင္ခံစာ

အႏွစ္ခ်ဳပ္-

အာဏာပိုင္တို႕က ၄င္းတုိ႕ကိုယ္တုိင္ အတည္ျပဳျပဌာန္းထားသည့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒ ပုဒ္မ-၃ ႏွင့္အညီ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီအေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲတြင္အႏိုင္ရရွိခဲ့ေသာ အႏိုင္ ရပါတီမ်ားမွ လြတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကုိ အျမန္ဆုံးေခၚယူဖြဲ႕စည္းေပးရန္။

ယင္း ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ျပန္လည္သုံးသပ္ေရးေကာ္မတီကို ၁၉၉၀ ျပည့္ ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တပ္မေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ တုိင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊အပစ္အခတ္ ရပ္စဲဲထားေသာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္း မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာကၽြမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းေပးရန္။

ယင္းသုိ႕အတည္ျပဳၿပီးေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားမွ ထြက္ေပၚလာမည့္ အနာဂတ္လမ္းေၾကာင္းအ တုိင္း၊ သက္ဆုိင္သူမ်ားသည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္လက္တြဲေလ်ာက္လွမ္းၾကရန္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရ စီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားကိုေအာက္ပါ အ တိုင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ညႊန္း- ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၉) ရက္ေန႕ ေရႊဂုံတုိင္ေၾကျငာစာတမ္း

အႏွစ္ခ်ဳပ္-

ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ေနာင္ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မည့္ ေရြးေကာက္ပြဲကို မိမိအစီအစဥ္ျဖင့္တဖက္သတ္က်င္းပမည္ဆုိပါက-

အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအားလုံး ခၽြင္းခ်က္မရွိျပန္လႊတ္ေပး မည္ဆိုလွ်င္-

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒမွ ဒီမိုကေရစီ ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္မကိုက္ညီသည့္ အခ်က္မ်ားကိုျပင္ဆင္ေပး လွ်င္-

အားလုံးလႊမ္းၿခံဳပါ၀င္ႏိုင္မည့္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲအျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာေစာင့္ ၾကပ္ေလ့လာမႈကို ခြင့္ျပဳလ်က္ က်င္းပမည္ဆိုလွ်င္-

အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္သည္ ျပည္သူတရပ္လုံး၏ အက်ဳိးစီးပြားကိုသယ္ေဆာင္ ႏိုင္ေရး ရည္ေမွ်ာ္၍ ေပၚေပါက္လာမည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွတ္ပုံတင္ျခင္းဥပေဒ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒတုိ႕ကိုေလ့လာၿပီး အထူးကိစၥ တစ္ရပ္အေနျဖင့္ အေလးထားစဥ္းစား၍ ေရြးေကာက္ပြဲကို၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒမွ ဒီမိုကေရစီ ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ အခ်က္မ်ား အျဖစ္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ထုတ္ေဖၚေၾကျငာထားသည္ကိုေတြ႕ရွိရသည္။

ညႊန္း- ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၂၈-၂၉) ရက္ေန႕မ်ားတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဗဟုိအလုပ္အ မႈေဆာင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္နယ္တုိင္းစည္းရုံးေရးအဖြဲ႕မ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ေတြ႕ဆုံညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႕တင္သြင္းသည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္ပတ္သတ္၍ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွထုတ္ျပန္ ခဲ့ၿပီးေသာအခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သုံးသပ္တင္ျပျခင္း။

အႏွစ္ခ်ဳပ္-ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ ဒီမုိကေရစီ ႏႈန္းစံမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္းမရွိဘဲ ယင္းဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအားျပန္လည္ဖ်က္ဆီးမည့္ မ်ဳိးဥမ်ားမပါရွိေစရပါ။

အေျခခံဥပေဒသစ္သည္တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအားလုုံး ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး၊ တန္းတူရည္ တူအခြင့္အေရးမ်ားခံစားရရွိေရး၊အျပန္အလွန္ရိုင္းပင္းကူညီပူးေပါင္းေရး၊ စိတ္ဓာတ္တို႕ျဖင့္ ဒီမုိကေရစီျပည္ ေထာင္စုႀကီး အဓြန္႕ရွည္ၾကာစြာ တည္တံခုိင္ၿမဲေရးအတြက္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအားလုံး၏တေသြးတသံတစိတ္ တ၀မ္း၊လက္တြဲမျဖဳတ္စတမ္း ပူးေပါင္းရပ္တည္ႏိုင္ေရးကို အာမခံႏိုင္ေစရမည္။

(၁)ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေျခခံမူမ်ား၌ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑ တြင္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေရး တုိ႕ကိုအစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္ဟု ခ်မွတ္ထားျခင္း ကို အစဥ္တစိုက္ ကန္႕ကြက္ခဲ့ပါသည္။

(၂)ႏိုင္ငံေတာ္သမၼ တႏွင့္ ဒု သမၼတ အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္စစ္ေရးအျမင္ ရွိရမည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားျခင္း--- မွာ သမၼတေရြးခ်ယ္ေရးအတြက္ ကန္႕သတ္ေဘာင္က်ဥ္းသြားေစပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ႏွင့္ ဒုသမၼတ အတြက္ခ်မွတ္ထားသည့္ လုိအပ္ေသာအရည္အခ်င္း မ်ားႏွင့္ျပည့္စုံပါလွ်င္- က်ား/မ မေရြး ေရြးခ်ယ္ခံပိုင္ခြင့္ ရွိၾကရပါမည္။

(၃)ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္းတင္သြင္းမည့္ တပ္မေတာ္ သား(၂၅%) ပါ၀င္ေနျခင္း- စပ္လ်ဥ္း၍ ပထမဦးစြာ ျပည္သူမ်ားက ၄င္းတုိ႕ကိုယ္တုိင္ေရြးေကာက္တင္ေျမာက္ တာ၀န္ အပ္ႏွင္းလုိက္ေသာ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္သာ ဖြဲ႕စည္းသင့္သည္ဟု ခံယူသည္။သုိ႕ေသာ္ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ကုလသမဂ ၏ ေတာင္းဆုိခ်က္ျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲ ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအသြင္ကူးေျပာင္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ သက္ဆုိင္သူအားလုံးပါ၀င္ခြင့္ ရွိ ရမည္ဟူေသာအခ်က္ႏွင့္အညီ လႊတ္ေတာ္အသီးသီး၌ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ အမည္စာရင္းတင္ သြင္းမည့္ တပ္မေတာ္သား(၂၅%) ကိစၥကုိ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြး၍ႏိုင္ငံေရးအေျဖရရွိရန္ သက္ဆိုင္သူအားလုံးအ ေပၚ၌ တာ၀န္က်ေရာက္ေနပါသည္။

(၄)လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီးအျဖစ္ တာ ၀န္ေပးအပ္ျခင္းခံရပါက လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္မွ ႏႈတ္ထြက္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး၊ ျပည္ထဲေရး၊ ကာကြယ္ေရး နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးမ်ားအတြက္ ခန္႕အပ္ထားေသာတပ္မေတာ္သားကိုယ္စား လွယ္မ်ားကိုမူ ႏႈတ္ထြက္ရန္မလိုဟု သတ္မွတ္ထားျခင္း-မွာ တရားနည္းလမ္းမက်ပါ။ ပါတီစုံဒီမုိကေရစီစနစ္ တြင္ အစုိးရအဖြဲ႕သည္ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာျဖစ္ရပါမည္။

(၅)ကာကြယ္ေရး၊ျပည္ထဲေရးႏွင့္နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြက္ တပ္မေတာ္ကာ ကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ထံမွ သင့္ေလ်ာ္သည့္တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ အမည္စာရင္းကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ကလက္ခံ ရယူျခင္း၊---ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ျပည္သူတို႕၏သေဘာဆႏၵသည္သာ အစိုးရအာဏာ၏ အေျခခံျဖစ္ရမည္ ဆုိသည့္ မူ ႏွင့္အညီ အစိုးရအဖြဲ႕ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ လူထုေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္လိုက္သည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ႏွင့္သာ ဖြဲ႕စည္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။

(၆)ရာထူးမွႏႈတ္ထြက္ရမည့္ အထက္ပါ တပ္မေတာ္သား၀န္ႀကီးႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီး တို႕ႏွင့္ ပတ္သတ္လွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္။--- မွာ မူအေနျဖင့္ ဆုိလွ်င္၀န္ႀကီး ဒုတိယ၀န္ႀကီးတုိ႕သည္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာ ျဖစ္ရပါမည္။သမၼတက ၄င္း တို႕အားႏႈတ္ထြက္ေစလိုလွ်င္ မည္သူႏွင့္မွ် ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ ရန္မလိုအပ္ပါ။

(၇) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုတုိင္းေဒသႀကီးျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္စုတုိ႕တြင္လည္း တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ျခင္း--- မွာ ျပည္ေထာင္စုတုိင္းေဒသႀကီး ျပည္နယ္ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမ ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ စီရင္ စုတို႕တြင္လည္း ျပည္သူမ်ားက တုိက္ရုိက္ေရြးေကာက္တင္ေျမာက္လိုက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာပါ၀င္ ရမည္ျဖစ္သည္။

(၈)အမ်ဳိးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လုံၿခံဳေရးေကာင္စီကို(၁၁) ဦးျဖင္ဖြဲ႕့စည္းထားရာ ဒုတိယ သမၼတ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီး၊ ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီး၊ နယ္စပ္ေရးရာ၀န္ႀကီး စုစုေပါင္း (၆)ဦးတုိ႕ျဖင့္ အမ်ားစုမဲကို တပါတည္း ရယူထားျခင္း၊---

မွာ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အျမင့္ဆုံးအာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္၏ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္မွ ကင္း လြတ္၍ သီးျခားရပ္တည္ေသာ အျခားႏိုင္ငံေတာ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ယႏၱရားမ်ားမရွိေစရပါ။

(၉)တပ္မေတာ္သည္တပ္ပိုင္းဆုိင္ရာကိစၥအားလုံးကိုလြတ္လပ္စြာစီမံခန္႕ခြဲစီရင္ ေဆာင္္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရွိ ျခင္း--မွာ တပ္မေတာ္သည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကျပဌာန္းေသာ ဥပေဒမ်ား၊ နည္း ဥပေဒမ်ား၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

(၁၀)တပ္မေတာ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ အစည္းအားလုံး သည္ တပ္မေတာ္၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ရွိရမည္ဟု ထည့္သြင္းထားျခင္း-- မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကိုခံယူက်င့္သုံးေသာ အျမင့္ဆုံးအာဏာပိုင္အဖြဲ႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအပါအ၀င္ ၀န္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားဖြဲ႕စည္းေရးကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ၏ ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္အရသာ ေဆာင္ရြက္ေစသင့္ပါသည္။

(၁၁)အေရးေပၚအေျခအေနေပၚေပါက္လွ်င္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံ ေတာ္အာဏာကိုဤ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒတြင္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ရယူသုံးစြဲခြင့္ရွိျခင္း--မွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကသာ စစ္ေၾကျငာျခင္း၊ စစ္ေျပၿငိမ္းျခင္း၊စစ္စည္းရုံးျခင္း၊ႏိုင္ငံေတာ္၏ တစိတ္တေဒသ ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္တ၀ွမ္းလုံးကိုလည္းေကာင္းအေရးေပၚအေျခအေနေၾကျငာျခင္း၊စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာလႊဲအပ္ျခင္းတုိ႕ကိုဆုံးျဖတ္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္ေပးပိုင္ခြင့္ရွိရမည္။ထုိ႕ျပင္အေရးေပၚအေျခအေနကုိ အ ေၾကာင္းျပဳၿပီး မည္သည့္ပုဂိဳလ္အဖြဲ႕အစည္းကမွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာလႊတ္ေတာ္မ်ား၊ ယင္းလႊတ္ေတာ္မ်ားကတာ၀န္ေပးအပ္ထားေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ဦးစီးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ရပ္ ဆုိင္းထားခြင့္မရွိပါ။

(၁၂)ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္မ်ားအားလုံး၏ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူၿပီးေနာက္ ျပည္လုံးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္း ပမည္ ဟု မည္သုိ႕မွ်ျပင္ဆင္ခြင့္မရေအာင္သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

အထက္ေဖၚျပပါအခ်က္မ်ားအရ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္၊ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာသေဘာထားရပ္ တည္ခ်က္မ်ားကို ထင္ထင္ရွားရွားေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးျဖစ္စဥ္ထဲတြင္ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုအားလုံးႀကီးမားက်ယ္ျပန္႕စြာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ႏိုင္သည့္၊ ၀န္းရံရပ္တည္ႏိုင္သည့္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမား လွေသာ ဘုံလုပ္ငန္းစဥ္ႀကီးျဖစ္သည္ဟုလည္းျငင္္းဆန္ႏိုင္ရန္ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။

ထို႕ျပင္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ Interaction အေပၚ အျမင္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍လည္းေကာင္း၊ Sanction အေပၚအျမင္ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း၊ (၁၈.၈.၂၀၀၉) ေျပာခြင့္ရ ဦးဥာဏ္၀င္း ၏ VOA သတင္းဌာန သို႕ေျပာၾကားခ်က္မွာ -

ပထမအခ်က္က Interaction လုပ္ဖုိ႕ဆုိတာ အဲဒါျပည္တြင္းမွာ အရင္လုပ္ရမွာ။ တျခားႏိုင္ငံနဲ႕အရင္လုပ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ျပည္တြင္းမွာ Interaction မလုပ္ဘဲနဲ႕ တျခားႏိုင္ငံနဲ႕လုပ္လုိ႕ဘာမွအက်ဳိးမရွိဘူး ဆုိတာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ရွင္းျပေၾကာင္း ဦးဥာဏ္၀င္း က VOA သတင္းဌာနသို႕ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပထမရွင္းျပတာကေတာ့ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးေရး (ဒုိင္ယာေလာခ့္) အေရးႀကီးတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ ဒုိင္ယာေလာ့ခ္ကမွ ကိစၥရပ္ေတြအားလုံးကို ေျဖရွင္းႏုိင္မယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း၊ တကယ္ လုပ္ၾကည့္မွ ဒီဥစၥာအက်ဳိးရွိတယ္ ဆုိတာကုိ သိမယ့္အေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိေျပာပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဆီးနိတ္တာက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ဖုိ႔ မ၀င္ဖုိ႔ ကိစၥကုိေမးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ဒါဟာ ပါတီ၀င္ေတြနဲ႔ အေက်အလည္ညႇိႏႈိင္း ဆုံးျဖတ္ရမယ့္ ကိစၥ။ တကယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ရင္ လည္း ပထမဆုံးအသိေပးရမွာ အာဏာပုိင္ေတြကိုပဲဆုိတာ သူေျပာျပခဲ့တယ္ ဟု အေမရိကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ မစၥတာဂ်င္မ္ ၀ပ္ ႏွင့္ေတြ႕ဆုံေဆြး ေႏြးမႈ ၌ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာ ဆုိခဲ့သည္မ်ားကို ဦးဥာဏ္၀င္း က သတင္းဌာန မ်ားသို႕ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္ ပါတီ၀င္မ်ား၏ သေဘာထားသည္လည္း ေရႊဂုံတုိင္ေၾကျငာခ်က္တြင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖၚျပထားၿပီးျဖစ္သည္။

န.အ.ဖ အစိုးရ ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ သတင္းမ်ားလည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးထြက္ေပၚလ်က္ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ၾကားျဖတ္အစိုးရဖြဲ႕ စည္းမည္။ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးမည္ စသည္အားျဖင့္ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာၿပီျဖစ္ သည္။

လာရီေဂ်ဂင္ ၏ ေဆာင္းပါးတြင္

အဆံုးတြင္မေတာ့ စစ္အစိုးရက သူတို႔၏ စည္းကမ္းရွိသည့္ ဒီမိုကေရစီဆိုေသာ စီစဥ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္း အတိုင္း ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းက ဘယ္လိုထင္ထင္ ဆက္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဝက္ဘ္၏ ခရီးစဥ္က ျပသခဲ့သည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊသည္ ဤျဖစ္စဥ္ကို ေရွ႕ဆက္လွမ္းရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနသည္ဆိုသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ အၾကီးတန္း ျမန္မာစစ္အရာရွိမ်ား သတင္းရပ္ကြက္အဆိုအရ ေနာက္တဆင့္ေျခလွမ္းမွာ ၾကားျဖတ္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေရးျဖစ္သည္။ ယင္းကို မၾကာမီ ေၾကညာရန္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊက ျပင္ဆင္ထားၿပီး စက္တင္ဘာလေလာက္မွစ၍ တႏွစ္ၾကာမွ် အစိုးရလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္ သြားမည္ဟု ျမန္မာအရာရွိတဦးက မဇၩိမကို ေျပာသည္။ မၾကာမီအတြင္း အစိုးရသစ္တရပ္ ေပၚထြန္း လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ သူလည္း ဝန္ၾကီးျဖစ္ေတာ့မည္မဟုတ္ေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး၏ လူယံု တပည့္ရင္းႏွင့္ ဝန္ၾကီးျဖစ္သူ ဦးေအာင္ေသာင္းက သူ႔လက္ေအာက္ ဝန္ထမ္းမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ အျခား ဝန္ၾကီး အမ်ားအျပားကလည္း ယခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ သူတို႔ ဤရာထူးမ်ားတြင္ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း သူတို႔ဝန္ထမ္းမ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

ဟုေဖၚျပထားေပသည္။ အထက္ပါ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚလာျခင္းသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား အတြက္ ေရွး ကထက္ပင္ပိုမို စုိးရိမ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အေျခအေန မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္းသတိေပးသကဲ့သို႕ျဖစ္ ေနသည္။ အထူး သျဖင့္ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး အေတြးအေခၚအယူ အဆ အသီးသီးျဖင့္ အစိတ္စိတ္အမြာမြာကြဲျပား သြားႏိုင္မည့္ အေျခအေနမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

ၾကားျဖတ္အစုိးရဖြဲ႕စည္းေရးႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၀င္ေရးမ၀င္ေရးႏွင့္လည္း ေကာင္း အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ား ကြဲျပား၍ နိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား ယခုတႀကိမ္ၿပိဳကြဲမည္ဆိုပါ ျမန္ မာ့ဒီမုိကေရစီအေရးသည္ လုံး၀ အဖတ္ဆည္၍ ရႏုိင္ေတာ့မည္ ဟူ၍ ကံေသကံမ တြက္ဆႏုိင္ၾကေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။

ထို႕ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံဥပေဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လည္းေကာင္း၊ ၾကားျဖတ္အစိုးရ ဖြဲ႕စည္းပါမည္ဟု ထြက္ေပၚလ်က္ရွိေသာ သတင္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ေရး မ၀င္ေရး စသည္တုိ႕ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္းေကာင္း အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္၏ ေၾကျငာ ခ်က္မ်ား၊ ေျပာခြင့္ရွိသူတုိ႕ေျပာၾကားခဲ့ေသာ သေဘာထားမ်ား မွရရွိသည့္ ႏိုင္ငံေရး လမ္းစဥ္ သည္ ျမန္မာ့ ဒီမို ကေရစီ ေရး တြင္ ခုိင္မာေတာင့္တင္းသည့္ ရပ္တည္ခ်က္ လမ္းစဥ္မ်ား ဟုတ္၏ မဟုတ္၏ ဆိုသည္ကို ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီေရး ကို အမွန္တကယ္လိုလား လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသည္ဆုိသည့္ မိမိတို႕ကိုယ္တုိင္သာ စဥ္းစားဆုံး ျဖတ္ၾကရမည္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

(ေစာေက်ာ္ေက်ာ္မင္း)

No comments: