စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ မ်ဳိးခ်စ္စာဆိုေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။ အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီး
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ေနရာဆက္ခံမဲ႔ အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အဆိုျပဳခဲ႔ ပါတယ္။
အဆိုျပဳတဲ႔ (စံ)
အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ေရြးရာမွာ စာေပပညာရွင္ေတြ ဘယ္မူနဲ႔ေရြးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မသိနားမ လည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ဝန္ခံပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုအေတြးအျမင္နဲ႔ အဆိုျပဳခဲ႔တာပါ။
ေရွးဦးစြာ “မ်ဳိးခ်စ္” ဆိုတာ = အမ်ဳိးခ်စ္သူ အမ်ဳိးကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္သူလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အမ်ဳိးခ်စ္တယ္၊ အမ်ဳိးကိုကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္တယ္ဆိုရာမွာလည္း လူမ်ဳိး (လူမ်ား)၊ လူမ်ဳးိပိုင္ (တိုင္းျပည္)၊ ဘာသာစကား စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔ထံုးစံမ်ားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာကို မ်ဳိးခ်စ္စာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒီစံႏံႈး၊ စံတင္း ဒီေပတံနဲ႔ ျခင္တြယ္ တိုင္းတာ အဆိုျပဳခဲ႔တာပါ။
ႏိႈင္းတုဖြယ္ရွား
ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအေပၚ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ခ်စ္သူျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ စကား၊ ျမန္မာစာေပ၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔ထံုးစံမ်ားကိုလည္း ခ်စ္ခင္ တြယ္တာ ျမတ္ႏိုး စုေဆာင္း ရွာေဖြ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ ေစာင္႔ေရွာက္ရာမွာ ႏႈိင္းတုဖြယ္ရွားအံ့လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကဲ႔သို႔ အမ်ားျပည္သူ လက္ခံၾကလိမ္႔မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင္႔ပါတယ္။
အထက္ပါတင္ျပခ်က္မ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္ အေထာက္အထားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ထူးေထြတင္ျပ ရန္ လိုမယ္မထင္ပါ။ ဆရာမႀကီးျဖတ္သန္းတဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာ ဆရာမႀကီးရဲ႕လုပ္ဟန္ လုပ္ရပ္မ်ား နဲ႔ ဆရာမႀကီး ရွာေဖြစုေဆာင္း ျပဳစုခဲ႔ေရးသားခဲ႔တဲ႔ စာေပက်မ္းဂန္ အေစာင္ေစာင္မွာ အျပည္႔အစံု အထင္အရွား ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ဳိးနဲ႔တာဝန္ (၂)ရပ္
စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္အဆိုျပဳခဲ႔တာ ထပ္တင္ျပပါမယ္။
လူမ်ဳိးတမ်ဳိးဟာ မိမိလူမ်ဳိးတည္တံ႔ေရးနဲ႔၊ ႀကီးထြားေရးတာဝန္ႏွစ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကရပါတယ္။ လူ မ်ဳိးတည္တံ႔ေရးကိုေတာ႔ ထိုလူမ်ဳိးရဲ႕ သက္တမ္းရင္႔က်က္မႈ အေထာက္အထားေတြ တူးေဖာ္ရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္း ျပဳၾကပါတယ္။
လူမ်ဳိးတိုင္းဟာ မိမိလူမ်ဳိးအင္အားႀကီးးထြားေအာင္ အားထုတ္ၾကတာ သဘာဝပါဘဲ။ ဒီလိုအားထုတ္ရာ မွာ မိမိလူမ်ဳိးႀကီးထြားေရး တျခားလူမ်ဳိးေခ်မႈန္းေရး၊ တျခားလူမ်ဳိးေၾကျပဳန္းေရးတို႔ကို က်င္႔သံုးမႈ တစ္ပါတည္း ပါလာေတာ႔တာပါဘဲ။
ဒီမွာ ျမင္႔ျမတ္တဲ႔လူမ်ဳိးနဲ႔ ယုတ္ညံ႔တဲ႔လူမ်ဳိး လူျဖဴ နဲ႔ လူမဲ၊ လူဝါ၊ ဇာတ္နိမ္႔နဲ႔ ဇာတ္ျမင့္၊ ဘုရင္မ်ဳိးနဲ႔ ဆင္းရဲသား၊ ေက်းေတာ္မ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၊ လူရိုင္းနဲ႔ လူယဥ္ေက်း၊ ဖိႏွိပ္တဲ႔လူမ်ဳိးနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံလူမ်ဳိး စတဲ႔ လူနဲ႔လူျခင္း ခဲြျခားမႈေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ခြဲျခားျခင္းက လူမ်ဳိးေရးအဓိကရုဏ္းေတြ၊ လူမ်ဳိးေရးစစ္ပဲြေတြ၊ လူမ်ဳိးတံုးသတ္ပဲြႀကီးေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ လူမ်ဳိးေပ်ာက္ကုန္တာေတြလည္း ရွိလာပါတယ္။ ဒါကို လူမ်ဳိး ေရးဝါဒလို႔ နားလည္လာၾကပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္မ်ား၊ ခ်မ္းသာႁကြယ္ဝတဲ႔ ဓနရွင္နယ္ခ်ဲ႕ သမားနဲ႔ အေပါင္းအပါ လူမ်ဳိးေရးဝါဒီတို႔က လက္ခံက်င္႔သံုးၾကပါတယ္။
အေဟာင္းနဲ႔အသစ္
ဒီလို လူမ်ဳိးျခင္း သတ္ရင္းျဖတ္ရင္းက အသိဥာဏ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာၾကၿပီး အေတြ႔အၾကံဳအရ မိမိလူမ်ဳိး ႀကီးထြားေရး အျခားလူမ်ဳိးေၾကျပဳန္းေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဝါဒဟာ လူမ်ဳိးတိုင္းအင္အားႀကီးထြားေရး အတားအဆီးႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ မိမိလူမ်ဳိး အင္အားႀကီးထြားေအာင္လည္းလုပ္ရမယ္။ တျခားလူမ်ဳိး အင္အားႀကီးထြားေရးကိုလည္း ကူညီရမယ္ဆိုတဲ႔ နည္းလမ္းကိုက်င္႔သံုးမွ လူမ်ဳိးတိုင္း အင္အားႀကီးထြားႏိုင္ေစမယ္။ မတူ ကဲြျပားေနတဲ႔ လူမ်ဳိးတိုင္းနဲ႔ အတူ ပူးေပါင္းေနထိုင္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီနည္းလမ္းကသာ မ်ဳိးခ်စ္အစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ တိုးတက္တဲ႔လူမ်ဳိး ေတြက လက္ခံယံုၾကည္ က်င္႔သံုးလာၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လူမ်ဳိးေရးဝါဒနဲ႔ မတူကဲြျပားျခားနား တဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးခ်စ္ျခင္းမွာ မတူၾကပါဘူး။ ကဲြျပားမႈ ရွိေနတာေတြ႔ႏို္င္ပါတယ္။
ေျခဖဝါးလို
ဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးကိုခ်စ္သူျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အျမင္၊ သူ႔စကား သူ႔အေျပာ၊ သူ႔အေရးအသားေတြ အားလံုးဟာ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္ခ်ည္းျဖစ္တာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာမ ႀကီးဟာ ေသတပန္သက္တဆံုး နယ္ခ်ဲ႕ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္တဲ႔ ရပ္တည္ ခ်က္အား ဆံခ်ည္တမွ်င္မွ်မေရြ႕တာ အထင္အရွားေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို မလုိလားေပမဲ႔ ဘယ္ႏိုင္ငံျခားစစ္သားမွ ျမန္မာ႔ေျမေပၚ ေျခတစ္လွမ္းအခ်မခံ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ခဲ႔ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္နိုင္ငံကိုမွ ႏိုင္ငံျခားစစ္တပ္မ်ား ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္မႈကို လက္မခံ တာပါ။ ေနာက္ဆံုးမကြယ္လြန္မွီကေလးမွာပင္ “အီရတ္ကို အေမရိကန္စစ္တပ္မ်ားဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္မႈ” ကို အတိအလင္းကန္႔ကြက္ခဲ႔ပါေသးတယ္။
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္
ဒါေၾကာင္႔ စာဆိုေတာ္ႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ အမ်ဳိးခ်စ္မႈဟာ ဟစ္တလာလို ဓနရွင္နယ္ခ်ဲ႕သမားမ်ားလို ပေဒသရာဇ္ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္မ်ားလို လူမ်ဳိးေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္တာမဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္မႈအရ လူထုေဒၚအမာအား အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္လို႔ အဆိုျပဳခဲ႔ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆံုးျဖတ္ၾကပါကုန္
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း မရွိတဲ႔ေနာက္ “စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားစာဆို ေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတဲ႔ အဆိုကို ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးနဲ႔ စာေပပညာရွင္ႀကီးမ်ား အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္ၾကပါရန္ ၂၀၁၀ ႏို္ဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ (၉၅)ႏွစ္ ေျမာက္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္အမွီ တင္ျပလိုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
မ်ဳိးထြဋ္ (ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္)
(ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ အေမမာ့ ေမြးေန႔ ၉၅ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ေရးသားေပးပို႔တဲ့ ဘဘဦးမ်ိဳးထြဋ္ကို အညာေႏြမွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္)
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ေနရာဆက္ခံမဲ႔ အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အဆိုျပဳခဲ႔ ပါတယ္။
အဆိုျပဳတဲ႔ (စံ)
အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ေရြးရာမွာ စာေပပညာရွင္ေတြ ဘယ္မူနဲ႔ေရြးတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္မသိနားမ လည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႀကိဳတင္ဝန္ခံပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုအေတြးအျမင္နဲ႔ အဆိုျပဳခဲ႔တာပါ။
ေရွးဦးစြာ “မ်ဳိးခ်စ္” ဆိုတာ = အမ်ဳိးခ်စ္သူ အမ်ဳိးကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္သူလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ အမ်ဳိးခ်စ္တယ္၊ အမ်ဳိးကိုကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္တယ္ဆိုရာမွာလည္း လူမ်ဳိး (လူမ်ား)၊ လူမ်ဳးိပိုင္ (တိုင္းျပည္)၊ ဘာသာစကား စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔ထံုးစံမ်ားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္းနဲ႔ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ရျခင္းျဖစ္တယ္။ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာကို မ်ဳိးခ်စ္စာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒီစံႏံႈး၊ စံတင္း ဒီေပတံနဲ႔ ျခင္တြယ္ တိုင္းတာ အဆိုျပဳခဲ႔တာပါ။
ႏိႈင္းတုဖြယ္ရွား
ဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးအေပၚ နက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ခ်စ္သူျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ စကား၊ ျမန္မာစာေပ၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ႔ထံုးစံမ်ားကိုလည္း ခ်စ္ခင္ တြယ္တာ ျမတ္ႏိုး စုေဆာင္း ရွာေဖြ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ ေစာင္႔ေရွာက္ရာမွာ ႏႈိင္းတုဖြယ္ရွားအံ့လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကဲ႔သို႔ အမ်ားျပည္သူ လက္ခံၾကလိမ္႔မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင္႔ပါတယ္။
အထက္ပါတင္ျပခ်က္မ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္ အေထာက္အထားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ထူးေထြတင္ျပ ရန္ လိုမယ္မထင္ပါ။ ဆရာမႀကီးျဖတ္သန္းတဲ႔ သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာ ဆရာမႀကီးရဲ႕လုပ္ဟန္ လုပ္ရပ္မ်ား နဲ႔ ဆရာမႀကီး ရွာေဖြစုေဆာင္း ျပဳစုခဲ႔ေရးသားခဲ႔တဲ႔ စာေပက်မ္းဂန္ အေစာင္ေစာင္မွာ အျပည္႔အစံု အထင္အရွား ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။
လူမ်ဳိးနဲ႔တာဝန္ (၂)ရပ္
စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္အဆိုျပဳခဲ႔တာ ထပ္တင္ျပပါမယ္။
လူမ်ဳိးတမ်ဳိးဟာ မိမိလူမ်ဳိးတည္တံ႔ေရးနဲ႔၊ ႀကီးထြားေရးတာဝန္ႏွစ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ၾကရပါတယ္။ လူ မ်ဳိးတည္တံ႔ေရးကိုေတာ႔ ထိုလူမ်ဳိးရဲ႕ သက္တမ္းရင္႔က်က္မႈ အေထာက္အထားေတြ တူးေဖာ္ရွာေဖြစုေဆာင္းျခင္း ျပဳၾကပါတယ္။
လူမ်ဳိးတိုင္းဟာ မိမိလူမ်ဳိးအင္အားႀကီးးထြားေအာင္ အားထုတ္ၾကတာ သဘာဝပါဘဲ။ ဒီလိုအားထုတ္ရာ မွာ မိမိလူမ်ဳိးႀကီးထြားေရး တျခားလူမ်ဳိးေခ်မႈန္းေရး၊ တျခားလူမ်ဳိးေၾကျပဳန္းေရးတို႔ကို က်င္႔သံုးမႈ တစ္ပါတည္း ပါလာေတာ႔တာပါဘဲ။
ဒီမွာ ျမင္႔ျမတ္တဲ႔လူမ်ဳိးနဲ႔ ယုတ္ညံ႔တဲ႔လူမ်ဳိး လူျဖဴ နဲ႔ လူမဲ၊ လူဝါ၊ ဇာတ္နိမ္႔နဲ႔ ဇာတ္ျမင့္၊ ဘုရင္မ်ဳိးနဲ႔ ဆင္းရဲသား၊ ေက်းေတာ္မ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၊ လူရိုင္းနဲ႔ လူယဥ္ေက်း၊ ဖိႏွိပ္တဲ႔လူမ်ဳိးနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံလူမ်ဳိး စတဲ႔ လူနဲ႔လူျခင္း ခဲြျခားမႈေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ခြဲျခားျခင္းက လူမ်ဳိးေရးအဓိကရုဏ္းေတြ၊ လူမ်ဳိးေရးစစ္ပဲြေတြ၊ လူမ်ဳိးတံုးသတ္ပဲြႀကီးေတြ ျဖစ္ေပၚလာၾကတယ္။ လူမ်ဳိးေပ်ာက္ကုန္တာေတြလည္း ရွိလာပါတယ္။ ဒါကို လူမ်ဳိး ေရးဝါဒလို႔ နားလည္လာၾကပါတယ္။ ပေဒသရာဇ္ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္မ်ား၊ ခ်မ္းသာႁကြယ္ဝတဲ႔ ဓနရွင္နယ္ခ်ဲ႕ သမားနဲ႔ အေပါင္းအပါ လူမ်ဳိးေရးဝါဒီတို႔က လက္ခံက်င္႔သံုးၾကပါတယ္။
အေဟာင္းနဲ႔အသစ္
ဒီလို လူမ်ဳိးျခင္း သတ္ရင္းျဖတ္ရင္းက အသိဥာဏ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာၾကၿပီး အေတြ႔အၾကံဳအရ မိမိလူမ်ဳိး ႀကီးထြားေရး အျခားလူမ်ဳိးေၾကျပဳန္းေရး၊ လူမ်ဳိးေရးဝါဒဟာ လူမ်ဳိးတိုင္းအင္အားႀကီးထြားေရး အတားအဆီးႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။ မိမိလူမ်ဳိး အင္အားႀကီးထြားေအာင္လည္းလုပ္ရမယ္။ တျခားလူမ်ဳိး အင္အားႀကီးထြားေရးကိုလည္း ကူညီရမယ္ဆိုတဲ႔ နည္းလမ္းကိုက်င္႔သံုးမွ လူမ်ဳိးတိုင္း အင္အားႀကီးထြားႏိုင္ေစမယ္။ မတူ ကဲြျပားေနတဲ႔ လူမ်ဳိးတိုင္းနဲ႔ အတူ ပူးေပါင္းေနထိုင္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။ ဒီနည္းလမ္းကသာ မ်ဳိးခ်စ္အစစ္အမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ တိုးတက္တဲ႔လူမ်ဳိး ေတြက လက္ခံယံုၾကည္ က်င္႔သံုးလာၾကပါတယ္။ ဒါဟာ လူမ်ဳိးေရးဝါဒနဲ႔ မတူကဲြျပားျခားနား တဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးခ်စ္ျခင္းမွာ မတူၾကပါဘူး။ ကဲြျပားမႈ ရွိေနတာေတြ႔ႏို္င္ပါတယ္။
ေျခဖဝါးလို
ဆရာမႀကီးလူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးကိုခ်စ္သူျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အျမင္၊ သူ႔စကား သူ႔အေျပာ၊ သူ႔အေရးအသားေတြ အားလံုးဟာ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္ခ်ည္းျဖစ္တာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဆရာမ ႀကီးဟာ ေသတပန္သက္တဆံုး နယ္ခ်ဲ႕ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္တဲ႔ ရပ္တည္ ခ်က္အား ဆံခ်ည္တမွ်င္မွ်မေရြ႕တာ အထင္အရွားေတြ႔နိုင္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို မလုိလားေပမဲ႔ ဘယ္ႏိုင္ငံျခားစစ္သားမွ ျမန္မာ႔ေျမေပၚ ေျခတစ္လွမ္းအခ်မခံ ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ခဲ႔ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္နိုင္ငံကိုမွ ႏိုင္ငံျခားစစ္တပ္မ်ား ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္မႈကို လက္မခံ တာပါ။ ေနာက္ဆံုးမကြယ္လြန္မွီကေလးမွာပင္ “အီရတ္ကို အေမရိကန္စစ္တပ္မ်ားဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္မႈ” ကို အတိအလင္းကန္႔ကြက္ခဲ႔ပါေသးတယ္။
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္
ဒါေၾကာင္႔ စာဆိုေတာ္ႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ အမ်ဳိးခ်စ္မႈဟာ ဟစ္တလာလို ဓနရွင္နယ္ခ်ဲ႕သမားမ်ားလို ပေဒသရာဇ္ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္မ်ားလို လူမ်ဳိးေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္တာမဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားေရးအျမင္နဲ႔ အမ်ဳိးခ်စ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္မႈအရ လူထုေဒၚအမာအား အမ်ဳိးသားစာဆိုေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္လို႔ အဆိုျပဳခဲ႔ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆံုးျဖတ္ၾကပါကုန္
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း မရွိတဲ႔ေနာက္ “စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာဟာ အမ်ဳိးသားစာဆို ေတာ္ႀကီး ျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပတဲ႔ အဆိုကို ျမန္မာျပည္သူလူထုႀကီးနဲ႔ စာေပပညာရွင္ႀကီးမ်ား အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္ၾကပါရန္ ၂၀၁၀ ႏို္ဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔ စာေရးဆရာမႀကီး လူထုေဒၚအမာရဲ႕ (၉၅)ႏွစ္ ေျမာက္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္အမွီ တင္ျပလိုက္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်ား။
မ်ဳိးထြဋ္ (ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္)
(ႏို၀င္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ က်ေရာက္တဲ့ အေမမာ့ ေမြးေန႔ ၉၅ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ေရးသားေပးပို႔တဲ့ ဘဘဦးမ်ိဳးထြဋ္ကို အညာေႏြမွ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္)
No comments:
Post a Comment